رایج ترین مشکلات پکیج

مجله وبلاگي مگيتو بر گرفته از سراسر وب نوشته هاي مفيد را جمع آوري ميكند

۷ بازديد

شناخت قطعات آبگرمکن در تعمیرات آبگرمکن بسیار مهم است. و همچنین در تعمیر پکیج فرد برای آموزش تعمیرات پکیج باید با قطعات آن آشنا باشد. مشکلات پکیج می تواند باعث سردرد قابل توجهی به خصوص در ماه های زمستان شود. از نشتی گرفته تا رادیاتورهای سرد، بویلرها در صورت عدم سرویس دهی منظم می توانند از طیف وسیعی از مشکلات رنج ببرند. خوشبختانه، بیشتر رایج ترین مشکلات به راحتی قابل شناسایی هستند و می توانند به راحتی توسط یک مهندس ثبت شده Gas Safe برطرف شوند.

در زیر ده مورد از رایج ترین مشکلات پکیج در تمام انواع پکیج های چگالشی را فهرست کرده ایم.

  • نشت می کند
  • آب گرم اما بدون گرمایش
  • فشار کم پکیج
  • کتری پکیج
  • لوله میعانات گازی منجمد
  • پکیج به ترموستات پاسخ نمی دهد
  • بدون گرما و آب گر
  • پکیج همچنان خاموش می شود
  • صداهای عجیب پکیج
  • چراغ خلبان خاموش می شود

 

پکیج نشتی دارد

یکی از رایج ترین مشکلات پکیج نشتی پکیج است. نشتی می تواند آزاردهنده باشد زیرا نه تنها باعث آسیب آب به خانه می شود، بلکه آب می تواند باعث خرابی اجزای الکتریکی داخل و اطراف پکیج شود.

نشتی پکیج می تواند به دلایل مختلفی باشد:

  • فشار بیش از حد پکیج
  • لوله ها یا مخازن خورده شده اند
  • یک کامپوننت معیوب
  • نشت از مهر و موم

نشت همیشه باید به عنوان یک مسئله جدی تلقی شود. اگر نشتی پیدا کردید، باید در اسرع وقت با یک مهندس گرمایش واجد شرایط تماس بگیرید تا بررسی شود. برای یافتن منبع نشتی، خودتان سعی نکنید محفظه پکیج را بردارید.

 

آب گرم اما بدون گرمایش

مشکل رایج پکیج زمانی است که خانه آب گرم دارد اما گرمایش مرکزی ندارد. این ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد.

اولاً، اگر پکیج ترکیبی دارید، ممکن است به طور تصادفی تنظیم شود که فقط آب را گرم کند اما گرمایش مرکزی را گرم نمی کند. اگر پکیج در ماه های تابستان که نیازی به گرم کردن رادیاتور نیست اما فراموش می شود، روی این حالت تنظیم شود، این اتفاق می افتد. همچنین ممکن است پکیج در زمان غیرمنتظره ای روشن شود. صفحه نمایش پکیج را بررسی کنید تا ببینید آیا این مورد است.

دلیل پکیجر می تواند این باشد که پکیج خوب کار می کند اما هوای محبوس شده در رادیاتورها مانع از گرم شدن آنها می شود. راه حل وجود دارد این است که رادیاتورها را تخلیه کنید تا هوای محبوس شده از سیستم خارج شود.

اگر سیستم گرمایش مرکزی شما با وجود آب گرم هنوز روشن نمی شود، ممکن است پکیج یا سیستم گرمایش معیوب باشد. یک مهندس ثبت شده Gas Safe قادر خواهد بود عیب را بررسی کرده و منبع مشکل را بیابد.

فشار کم پکیج

فشار کم پکیج می تواند منجر به سرد شدن رادیاتورها و کمبود آب گرم شود. فشار پایین پکیج را می توان در صفحه نمایش پکیج تشخیص داد، جایی که یک صفحه دیجیتال یا فیزیکی سطح فشار را در سیستم نشان می دهد. معمولی ترین سطح فشار باید در حدود 1.5 بار باشد، با واریانس جزئی بسته به سازنده و مدل پکیج.

فشار پکیج می تواند به دو دلیل اصلی کاهش یابد:

نشتی در سیستم باعث عدم وجود آب کافی در سیستم و در نتیجه کاهش فشار می شود.

رادیاتور خونریزی دهنده نیز می تواند فشار سیستم را کاهش دهد.

فشار پایین پکیج را می توان با فشار مجدد پکیج رفع کرد. این شامل باز کردن حلقه پر کردن پکیج است تا آب دوباره وارد سیستم شود. برای مشاهده لیست کامل مراحلی که باید دنبال کنید، راهنمای ما را در مورد فشار مجدد پکیج بررسی کنید.

کتری پکیج

یکی پکیجر از مشکلات رایج پکیج، کتری است. کتری پکیج زمانی اتفاق می افتد که آب خیلی سریع گرم می شود و به نقطه جوش می رسد و باعث تولید بخار و به دام افتادن هوا می شود. هوای محبوس شده مانند کتری صدای سوت می دهد.

 

کتری پکیج می تواند ناشی از تجمع رسوب آهک باشد که جریان آب را در سیستم کند می کند و باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. یک قطعه معیوب در دستگاه می تواند باعث شود پکیج آب را تا دمای بالاتر از حد انتظار گرم کند.

یک مهندس پکیج می تواند سیستم را بررسی کرده و علت کتری را شناسایی کند. راه حلی برای این مشکل وجود دارد که بستگی به شدت آن دارد. گاهی اوقات اجزای پر سر و صدا را می توان به سادگی با استفاده از روش های مختلف تمیز کرد، در غیر این صورت ممکن است نیاز به تعویض قطعات باشد.

لوله میعانات گازی منجمد

لوله میعانات گازی یخ زده مشکلی است که بسیاری از افراد در ماه های سرد با آن مواجه هستند. هر پکیج چگالشی دارای یک لوله است که فاضلاب تولید شده در طول فرآیند چگالش را به خارج از ملک منتقل می کند. اگر دما به زیر صفر برسد، آب موجود در لوله میعانات ممکن است یخ زده و سیستم را مجبور به خاموش شدن خودکار به عنوان یک اقدام احتیاطی کند.

بهترین راه برای تعمیر لوله میعانات منجمد این است که آب گرم را روی آن بریزید تا آب شود. این باید به فاضلاب اجازه خروج از لوله را بدهد، به این معنی که پکیج می تواند دوباره روشن شود. برای جزئیات بیشتر در این مورد، راهنمای ما را در مورد چگونگی حل ایمن لوله میعانات منجمد بررسی کنید.

پکیج به ترموستات پاسخ نمی دهد

طیف گسترده ای از ترموستات ها وجود دارد که صاحبان خانه می توانند از بین آنها برای کمک به افزایش کارایی خانه خود انتخاب کنند. این ترموستات‌ها می‌توانند عالی کار کنند، اما زمانی که پکیج به ترموستات پاسخ نمی‌دهد نیز می‌تواند خسته‌کننده باشد.

اگر مشکوک هستید که پکیج شما پکیجر با ترموستات کار نمی کند، ابتدا از درجه حرارت مطمئن شوید دمای ترموستات بالاتر از دمای فعلی اتاق است. اگر اینطور نیست، ترموستات احتمالاً خوب کار می کند.

اگر دمای اتاق کمتر از دمای ترموستات است، سعی کنید باتری های ترموستات را تعویض کنید یا آن را به گیرنده خود نزدیک کنید. اگر این کار نکرد، ممکن است ترموستات معیوب باشد و باید تعویض شود.

بدون گرما و آب گرم

اگر پکیج شما را بدون گرما یا آب گرم رها کرده است، قطعا مشکلی در سیستم وجود دارد. یک پکیج ممکن است به دلایل مختلفی تامین گرمایش مرکزی یا آب گرم را متوقف کند:

پکیج از برق، گاز یا آب قطع شده است. این اتصالات را می توان به طور تصادفی یا در هنگام قطع برق قطع کرد.

اگر فشار پکیج خیلی زیاد یا خیلی کم شود، سیستم به طور خودکار خاموش می شود و باعث کمبود گرما و آب گرم می شود.

مشکلات لوله کشی مانند لوله های میعانات گازی یخ زده یا قفل هوا، می تواند عملکرد پکیج را متوقف کند.

همراه با ویژگی های ایمنی مختلف تعبیه شده در دستگاه ها که خطاهای پکیجری را نشان می دهد.

فقدان گرمایش مرکزی و آب گرم می تواند به هر تعدادی از این موارد منجر شود، بنابراین همیشه بهتر است با یک مهندس ثبت شده گاز ایمن تماس بگیرید تا پکیج را بررسی کرده و مشکل را حل کند.

پکیج همچنان خاموش می شود

در صورت عدم سرویس دهی، پکیج ممکن است به مرور زمان به طور تصادفی خاموش شود. چندین دلیل بالقوه برای این وجود دارد، از جمله:

  • هوای محبوس شده در سیستم
  • فشار کم پکیج
  • فشار بالای پکیج
  • ترموستات معیوب
  • تجمع زباله و لجن در لوله ها

اگر متوجه شدید که پکیج شما همچنان روشن و خاموش می شود، ممکن است به دلیل یکی از این خطاها باشد. بسته به شدت، یک مهندس واجد شرایط می تواند بگوید که آیا می توان مشکل را برطرف کرد یا به پکیج جدید نیاز است.

صداهای عجیب پکیج

فراتر از کتری پکیج، طیف گسترده ای از صداهای عجیب و غریب وجود دارد که یک پکیج می تواند ایجاد کند:

صداهای غرغر - این نشانه هوای محبوس شده در سیستم است.

صداهای هواپیماهای بدون سرنشین - این معمولاً به دلیل پمپ معیوب ایجاد می شود.

صداهای زمزمه - این معمولاً در صورتی اتفاق می افتد که آب با فشار بسیار زیاد از شبکه اصلی برسد

صداهای غوغایی - این زمانی اتفاق می افتد که زباله ها لوله ورودی هوا را مسدود کنند یا فیلترهای هوا در سیستم توسط گرد و غبار مسدود شوند.

صداهای عجیب پکیج معمولاً به معنای وجود خطر فوری سیستم نیست. با این وجود، باید در اسرع وقت یک مهندس برای بررسی تماس گرفته شود.

چراغ خلبان خاموش می شود

اگر پکیج‌های قدیمی‌تری دارید، ممکن است یک چراغ راهنما داشته باشید که برای روشن کردن مشعل بزرگ‌تر پکیج باید دائما روشن شود. اما با گذشت زمان ممکن است قطعات لازم برای روشن کردن کلید پیلوت مانند ترموکوپل معیوب شوند.

 

اگر چراغ پیلوت پکیج مدام خاموش می شود، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر یا تعویض کنید. این امر مستلزم برداشتن محفظه پکیج است، که غیرقانونی است مگر اینکه در ثبت گاز ایمن ثبت نام کرده باشید. در عوض، ابتدا بررسی کنید که سایر وسایل گازسوز شما به درستی کار می کنند. اگر آنها نیستند، ممکن است مشکل از خود تامین گاز باشد.

اگر سایر وسایل گازسوز به درستی کار می کنند، ممکن است یک قطعه معیوب باشد، بنابراین با یک مهندس ثبت شده تماس بگیرید تا مشکل را حل کند. مدل های جدید پکیج با چراغ راهنما ساخته نمی شوند بنابراین دچار این مشکل نشوید.

خلاصه

بویلرها ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند که اکثر آنها باید توسط یک مهندس خبره پکیج حل شود.

نشتی پکیج باید به عنوان یک مشکل جدی در نظر گرفته شود و در اسرع وقت برطرف شود.

نبود گرمایش مرکزی می تواند به این معنی باشد که رادیاتورها نیاز به خونریزی دارند.

فشار پایین پکیج می تواند ناشی از نشتی باشد و با باز کردن حلقه پر کردن قابل حل است.

کتری پکیج می تواند صدای زیادی ایجاد کند و گاهی اوقات نیاز به تمیز کردن سیستم یا تعویض قطعه دارد.

لوله های میعانات منجمد را می توان با استفاده از آب گرم ذوب کرد.

اگر باتری ترموستات تمام شود یا خیلی دور قرار گیرد، ممکن است پکیج به ترموستات پاسخ ندهد.

کمبود آب گرم و گرمایش مرکزی معمولاً یک مسئله بزرگتر است که قطعاً به کمک یک مهندس پکیج نیاز دارد.

اگر پکیج به طور مداوم خاموش شود، یک مهندس می تواند بگوید که آیا یک قطعه نیاز به تعویض دارد یا اینکه آیا کل پکیج باید تعویض شود. گاهی اوقات این کار مقرون به صرفه تر است.

بویلرها می توانند صداهای عجیب و غریب و حواس پرتی زیادی مانند غرغر و زمزمه ایجاد کنند.

هرگز سعی نکنید هیچ قطعه ای را خودتان تعویض کنید. یک مهندس بهترین کار این است که هر مشکلی را با خیال راحت برطرف کند.

https://www.baxi.co.uk/faqs/how-to-reset-a-baxi-boiler

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.